De Chief Market Officer van Crypto.com, Steven Kalifowitz, heeft aangekondigd dat Crypto.com een belangrijke stap heeft gezet. Het wereldwijde crypto handelsplatform heeft het namelijk voor elkaar gekregen als eerste een exclusieve samenwerking aan te gaan met de UEFA Champions League.
Crypto.com is opgericht in 2016 en heeft inmiddels een klantenbestand weten op te bouwen van meer dan 100 miljoen klanten van over de hele wereld. De crypto-exchange is naar eigen zeggen marktleider op het gebied van naleving en regelgeving, beveiliging en privacy. Crypto.com is vastberaden om de adoptie van cryptocurrency te versnellen door middel van innoverende strategieën toe te passen.
Op woensdag 14 augustus werd deze meerjarige overeenkomst aangekondigd. Nu Crypto.com de officiële wereldwijde sponsor van een van de meest prestigieuze sportcompetities van de wereld wordt, zal het bedrijf de komende tijd gaan profiteren in de vorm van marketing en naamsbekendheid.
Volgens de eerder genoemde CMO, heeft deze strategische samenwerking al geleid tot de minstens 100 miljoen gebruikers. Voornamelijk sportfans worden aangesproken door deze nieuwe deal, en dan natuurlijk specifiek voetbalsupporters verspreid over heel Europa. Kalifowitz benadrukt dat dit partnerschap een cruciale mijlpaal is voor de cryptobeurs, waarmee het zijn positie in de cryptowereld versterkt.
Deal opent deuren voor andere crypto-bedrijven
Het succes van Cypto.com kan als een voorbeeld dienen voor andere bedrijven in de cryptowereld. In de wereld van crypto hebben veel bedrijven regelmatig moeite om vertrouwen te winnen van het grote publiek. Dit komt doordat investeren in crypto zeer speculatief en de koersen erg volatiel zijn. Door dit grote partnerschap met de UEFA kan dit wellicht deuren openen voor meer bedrijven in de sector.
In een markt die nog steeds veel wantrouwen oproept, kan de integratie van cryptocurrency in populaire organen in de sportwereld, zoals de UEFA Champions League, een cruciale rol spelen in het normaliseren en mainstream maken van digitale valuta.
Ook in Nederland crypto reclame in tijdens sportwedstrijden
Ook in ons eigen kikkerlandje vinden de wereld van sport en cryptocurrency elkaar. Sinds 2022 hebben we namelijk ook een cryptosponsor langs de lijnen van het voetbalveld. Het Nederlandse Bitvavo is sinds maart 2022 partner van het voetbal en de KNVB. Deze samenwerking betekende dat Bitvavo de eerste cryptosponsor werd die zichtbaar is tijdens Eredivisiewedstrijden.
Nederlands nieuwste cryptobeurs geeft ALLE Nederlanders €50 bitcoin gratis én een F1-pet
De cryptobeurs is inmiddels alweer 2 maanden actief in Nederland; en nu is het tijd om alle Nederlanders te verwelkomen. Probeer de ongekend lage tarieven van OKX, krijg €50,- gratis crypto cadeau, ontvang tot 18 augustus een gratis F1 pet én maak ook nog eens kans op VIP tickets voor de Grand Prix in Zandvoort.
Meld je vandaag aan bij OKX via de knop hieronder en ontvang tot €50,- aan bitcoin gratis. Plus, je profiteert ook nog eens van de ongekend lage tarieven bij deze wereldwijde crypto-grootmacht.
Bekijken & gratis bitcoin pakken
Post Views: 0
Elke dag iets nieuws in de wereld van crypto! Blijf 7 dagen per week op de hoogte door ons te volgen op Instagram.